Hae sivustolta

Digitaalinen sote-keskus käytössä Taivalkoskella

Pohteen Digitaalinen sote-keskus on 13.1.2025 alkaen tullut käyttöön myös taivalkoskelaisille.

Yleinen

Digitaalisessa sote-keskuksessa asiakas voi keskustella chatissa sairaanhoitajan kanssa hoidon tarpeen arvioimiseksi. Tarvittaessa hänet voidaan ohjata lääkärin tai muun ammattilaisen vastaanotolle. Digitaalinen sote-keskus on auki arkisin kello 7–21 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä kello 8–18.

Asiointi Digitaalisessa sote-keskuksessa tapahtuu Pohteen verkkosivuilla (www.pohde.fi) alareunan chat-ikkunasta valitsemalla chat-vastaanotoista Digitaalisen sote-keskuksen sairaanhoitajan chat. Digitaalisessa sote-keskuksessa voi asioida myös tunnistautumalla OmaPohteeseen. Asiakas voi kuitenkin halutessaan täyttää ensin Omaolon oirearvion, joka antaa oireisiin sopivan arvion hoidon tarpeesta. Oirearvion voi täyttää mihin vuorokauden aikaan tahansa ja se käsitellään Digitaalisen sote-keskuksen aukioloaikana.

OmaPohde on Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella asuville suunnattu turvallinen asiointipalvelu verkossa. Digitaalisen sote-keskuksen lisäksi asiakas voi OmaPohteessa kirjata ylös verenpaine- tai verensokerimittauksia. Ammattilainen voi asiakkaan luvalla tarkastella näitä mittauksia ja antaa hoito-ohjeita OmaPohteen kautta lähetettävällä viestillä.

Pohteen verkkosivuilta löydät myös tukea kaikkeen digitaaliseen asiointiin, mitä hyvinvointialueella on käytössä. Tukisivut löytyvät seuraavasta linkistä: Tukea digitaaliseen asiointiin – Pohde