Hae sivustolta

Tiedote vesijohdon saneeraustöistä

Suoperän ja Erkanvaaran alueella (Leppätie, Erkantie, Puistotie, Sudentie, Ratatie, Suoperänkuja, Ahmantie ja Metsäkyläntie) tehdään vesijohtojen saneeraustöitä aikavälillä 1.10.2024 – 31.12.2024 Runkovesijohtoja saneerataan sekä kiinteistöjen tonttisulkuventtiilejä uusitaan. Kaivuualue tonteilla on pääosin talojen tonttisulkuventtiilien kohdalla.

Vesijohtojen saneeraustyöt tulee tekemään Kuljetusliike Pentti Äijälä Oy. Heillä vastaavana työnjohtajana työmaalla toimii Tuomo Äijälä puh. 040 0237 772, sähköposti tuomo.aijala@kuljetusliikeaijala.fi. Urakan työnjohtajana toimii Heikki Autio puh. 044 2397 995. Sähköposti heikki.autio@kuljetusliikeaijala.fi. Muita urakoitsijoita töissä ei ole.

Kaivuualueelta joudutaan paikoitellen poistamaan työalueella olevia puita / pensaita yms. kasvustoa. Kaivuualueet pyritään mahdollisuuksien mukaan katselmoimaan urakoitsijan toimesta asukkaiden kanssa ennen töiden aloittamista. Kaivettavat alueet ennallistetaan mahdollisimman hyvin mm. nurmialueet ja pensasaitojen siirrot sekä uudelleen istutukset.

Kiinteistön omistajille ei makseta korvausta kaadettavista puista tai muista kasvustoista kuten pensaat, kukkaistutukset jne. Taivalkosken vesihuoltolaitos ei ole myöskään korvausvelvollinen mahdollisten vesi- ja viemärijohtojen päälle rakennettujen rakennusten tai rakennelmien siirtokustannuksista. Puut jätetään kiinteistölle omistajan niin halutessa. Työstä aiheutuva haitta pyritään minimoimaan.

Työmaan alueella tulee olemaan lyhyitä vesikatkoksia ja mahdollisia käyttörajoituksia. Näistä urakoitsija tiedottaa työmaan etenemisen mukaan erikseen.

Pahoittelemme työstä aiheutuvaa häiriötä.

Taivalkosken kunta,
Tekniset palvelut